Gaudim del Patrimoni

L’escola José Echegaray som escola UNESCO des del curs 2007-2008. El Pla d’escoles associades a la UNESCO va ser creat el 1953 amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar. Actualment participen en aquest pla més de set mil centres d’ensenyament de tot el món i de tots els nivells d’educació.

Els projectes de patrimoni UNESCO als quals està vinculada la nostra escola són bi-anuals i neixen amb la finalitat de treballar la cohesió social i aprofundir en el respecte pel nostre entorn mèdio-ambiental i cultural i a l’hora conèixer més de prop les diferents cultures i tradicions que conviuen a la nostra escola.

El projecte Gaudim del Patrimoni pretén que els nostres alumnes coneguin el patrimoni del lloc on vivim el qual ens explica moltes coses de les generacions anteriors. Aquest patrimoni l’estudiem en una vessant molt amplia ja que es pot treballar el paisatge, els edificis, les feines agrícoles i industrials, l’alimentació, el patrimoni cultural, etc.

Així doncs, cada aula prepara un projecte relacionat amb el patrimon ja sigui material o immaterial com els gegants i capgrossos, les puntaires, el pont del Diable, els rius de Martorell, les portes romanes, la música de Martorell, etc.
A més, estem fent un estudi sobre cada temàtica i la compararem i/o cerquem similituds amb altres llocs del món.

Enguany al curs 2021-22 estem treballant el patrimoni a través dels animals en perill d’extinció . Totes les aules porten el nom d’un animal en perill d’extinció com ara el linx, el coala, l’elefant, l’ós panda, el llop…

Com a activitat intercicles s’està preparant un mural amb un mapa mundi on, els alumnes de tota l’escola, identificaran a quina zona del planeta viu el seu animal. Una manera ben autèntica de descobrir més el món on vivim.